Virüs Dosyalarımı Gizledi

Virüs dosyalarımı gizledi diye sakın paniğe kapılmayın. Bu dertten kolaylıkla kurtulabilirsiniz. Bununla ilgili birçok yöntem mevcut fakat en kolay yolu sizlere sunuyoruz. Genelde virüslerin dosyalarımızı sildiğini zannederiz fakat dosyalarımız silinmemektedir. Virüs dosyalarımızı gizli hale getirerek erişimimizi engellemektedir.

Antivirüs programıyla bilgisayarınızı taratsanız dahi dosyalarınıza ulaşamadığınızı göreceksiniz. Antivirüs programı gizlenmiş olan dosyaları göstermez, yalnızca dosyalarınızın gizlenmesine sebep olan virüsü siler.

Virüs dosyalarımı gizledi andan itibaren izlenecek yolları sizlere açıklayacağız. Windows Vista işletim sistemi ve üzeri işletim sistemleri için Bilgisayarımdan herhangi bir sürücüyü açıyoruz. D: sürücüsünü açtığımızı varsayalım. Ekranın sol üstünde bulunan Düzenle seçeneğinden Klasör ve arama seçeneklerini tıklayarak açıyoruz. Daha sonra Görünüm bölümüne gelerek seçeneklerden Korunan işletim sistemi dosyalarını gizle (Önerilen) seçeneğinin yanındaki işareti kaldırarak onaylıyoruz. Burada uyarı verecektir. Uyarıyı onaylayarak işlemlerimize devam ediyoruz. Daha sonra seçeneği eski haline döndüreceğimiz için herhangi bir sıkıntı olmayacaktır. Windows Xp işletim sistemine sahip bilgisayarlar için tek fark açtığımız sürücüden direk olarak görünüm seçeneğine girebiliriz. Sonrasında izleyeceğiniz yol aynıdır.

Bu işlemleri gerçekleştirdikten sonra dosyalarınızın silik bir şekilde geri geldiğini göreceksiniz. Silikten kasıt gizli bir klasör olarak görünecektir. Klasördeki gizli görünümü kaldırmak, normal gizli dosyayı görünür hale getirmek şeklinde yapılamamaktadır. Bunun için uygulamamız gereken yöntem: Başlat bölümünden Çalıştır seçeneğini buluyoruz. Çalıştır bölümüne CMD yazarak onaylıyoruz. Virüs dosyalarımızı hangi sürücüde gizlediğini biliyorsak o sürücünün harfi yazıyoruz ve yanına iki nokta üst üste ( : ) işaretini koyarak ENTER tuşuyla onaylıyoruz. Seçmiş olduğumuz sürücü flashbellek veya Sd Card da olabilir. Resimde gördüğünüz şekilde bir ekrana ulaşabildiyseniz işlemlerinizi doğru bir şekilde yapıyorsunuz demektir.


Gizli dosyalarınızın gösterilmesini istediğiniz sürücüyü seçtikten sonra sürücü harfinin yanına F:> attrib –s –h –r –a /S /D yazarak ENTER tuşuyla işlemimizi onaylıyoruz. Boşlukları göründüğü şekilde bırakmayı unutmayın. Her komutun arasına bir boşluk konulacaktır. Bir süre bekledikten sonra bütün dosyalarınızın görünür bir şekilde geri geldiğini göreceksiniz. Tekrar Klasör ve arama seçeneklerini tıklayarak açıyoruz. Daha sonra Görünüm bölümüne gelerek seçeneklerden Korunan işletim sistemi dosyalarını gizle (Önerilen) seçeneğinin yanındaki işareti koyarak onaylıyoruz ve bilgisayarımız eski haline dönmüş olacaktır.

Anlatımı sitemizde bulunan paylaşım butonlarından değerlendirir ve paylaşırsanız memnun oluruz. Doğru bilgilere herkesin ulaşabilmesi umuduyla…

Yorumlar

  1. teşekkürler pek umudum yoktu ama çalıştığına sevindim. ilk defa ilk sitede aradığımı bulabildim tebrikler.

    YanıtlaSil
  2. sıralamalarda devamlı cmd' de "access denied" diyor

    YanıtlaSil
  3. Çok Teşekkürler. O kadar işime yaradıki ilk defa bir yazıya teşekkür yorumu yazıyorum. Sağolun.

    YanıtlaSil
  4. Çok memnun oldum elinize sağlık, emeği geçenlere çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. ilk defa teşekkür etmek için yorum yapıyorum.. flash belleğimde 10 yıllık resimlerim vardı. iyikide direkt biçimlendirmemişim, verdiğiniz bu bilgi sayesinde dosyaları kaybettim sanarken tekrar görüntüleyebilmek.. çok güzel birşey. çok teşekkür ederim. elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Sistem erişim engellendi diyor ? yardımcı olabilecek biri var mı

    YanıtlaSil
  7. Kodları yazınca mı bu uyarıyı alıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  8. ALLAH razı olsun merak ettiğim siz bunu nasıl öğrendiniz , yani bu tür bilgilerin çıkış noktası nasıl oluyor acaba

    YanıtlaSil
  9. Tufan ERTUĞRUL14 Mayıs 2016 14:46

    Sayın Doktor,
    Yemin ediyorum Nobel ödülüne layıksın. Eline emeğine sağlık.
    Yüzlerce insandan dua almışsındır. Herşey gönlünce olsun. Üstün başarılar diliyorum..

    YanıtlaSil
  10. Sizler sağolun. Bu çözüme ulaşmam tamamen bilgi birikimi sonucudur. Virüs benim dosyalarımı da gizledi, : ), bir çok kişinin de bundan muzdarip olduğunu düşünerek paylaşmam gerektiğini düşündüm. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder